جشن دانش آموختگی ۵۰۰ نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با حضور  مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری  امروز 93/10/24  ساعت ۱۷ در این دانشگاه برگزار شد.

 

اخبار پیرامون جشن 500 نفری دانشگاه امیر کبیر 

دوره تأسف باری در برگزاری جشن های فارغ التحصیلی داشتیم(خبرگزاری مهر)

از غیبت رئیس دانشگاه تا بازار داغ عکس‌های سلفی دانش آموختگان(خبرگزاری مهر)

جشن دانش آموختگی دانشگاه صنعتی (عکس)(خبرگزاری مهر)

خبرگزاری جمهوری اسلامی -ایرنا

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا

iPRESS.ir

صدای ایران



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 457
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 29 دی 1393 | 19:34 | نویسنده : i.A |

طبق اعلام روابط عمومی (خانم یعقوبی 66414113-021) روز و ساعت  جشن فارغ التحصیلی روز 4 شنبه 93/10/24 ساعت 17 الی 19 بوده و آن تاریخ و ساعت اعلام شده در سایت دانشگاه اشتباه می باشد



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 508
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 22 دی 1393 | 18:54 | نویسنده : i.A |

وقتی کتابی را که از آن خوشش آمده بود، تمام کرد، نفس عمیقی کشید، با حسی خوشایند، کتاب را گذاشت روی نیمکت. بلند شد و راه افتاد. چند قدمی که دور شد برگشت و با لبخند نگاهی به کتاب انداخت. کتاب روی نیمکت، انتظار مخاطب جدیدی را می‌کشید..

 کتابی روی نیمکت پارک، روی صندلی انتظار بانک، روی صندلی‌های یک مرکز رخت‌شویی، روی صندلی‌های مترو یا اتوبوس درون‌شهری، کنار باجه‌ی تلفن همگانی، حتا بین چیپس و بیسکوئیت‌های یک سوپرمارکت! کتابی که قبلا کسی آن را خوانده و تصمیم گرفته به خواننده‌ی ناشناس دیگری هدیه بدهد. رمان، شعر، داستان‌های کوتاه، مجموعه‌ی یادداشت یا هر کتاب دیگری...

 جا گذاشتن کتاب در مکان‌های عمومی رفتاری است که اکنون در ایتالیا و فرانسه هم رو به فزونی گذاشته. کسی که کتابش را در مکانی عمومی رها می‌کند، هویت خود را آشکار نمی‌‌کند و ادعایی هم بابت قیمت کتاب ندارد، اما یک درخواست از خواننده یا خوانندگان احتمالی بعدی دارد:‌ «شما نیز بعد از خواندن کتاب، آن را در محلی مشابه قرار دهید تا دیگران هم بتوانند از این اثر استفاده کنند.» «رول هورنباکر» نخستین کسی بود که این حرکت را انجام داد. او یک فروشنده‌ی رایانه در ایالت میسوری آمریکا بود و نام این رفتار را Book Crossing گذاشت یعنی «کتاب‌ در گردش». در فرانسه کتاب‌های در حال گردش از ده‌هزار جلد فراتر رفته است. این رفتار جدید را می‌شود به نوعی «کمپین کتاب‌خوانی» یا «کمپین به اشتراک گذاشتن کتاب» در نظر گرفت؛ کمپینی که می‌تواند به مثابه‌ی یک پروژه‌ی فرهنگی قابل تامل باشد.

ایده کتاب در گردش اولین بار توسط ران هورنبیکر در مارس ۲۰۰۱ مطرح شد. حدود ۴ هفته بعد در ۱۷ ام آوریل او سایت را راه‌اندازی کرد، سایتی که در سراسر دنیا رشد و گسترش یافت. در آوریل ۲۰۰۳ سایت بیش از ۱۱۳٫۰۰۰ عضو داشت و در سال ۲۰۰۴ واژه "bookcrossing" وارد فرهنگ لغت آکسفورد شد.در مارس ۲۰۱۲ تعداد اعضای این وب سایت از یک میلیون گذشت و تعداد کتابهای ثبت شده در آن به رقم ۸٫۵۰۰٫۰۰۰ رسید.

 حالا رفتار مذکور به قدری در غرب رواج یافته که کم‌کم از ترکیه نیز سردرآورده است. در «ترک‌بوکو» ـ یکی از شهرهای ساحلی ترکیه ـ کنار دریا قدم می‌زدم که کتابی روی شن‌ها توجه‌ام را جلب کرد. فکر کردم حتما صاحب کتاب فراموش کرده آن را با خود ببرد. برش داشتم و همین‌که چشمم به صفحه‌ی اولش افتاد از خوشحالی در پوست خودم نگنجیدم. در صفحه‌ی اول کتاب یک نفر متن زیر را نوشته بود: «من این کتاب را با علاقه خواندم و آن را در همان مکانی که به آخر رسانده بودم رها کردم. امیدوارم شما هم از این کتاب خوش‌تان بیاید. اگر از آن خوش‌تان آمد بخوانید وگرنه در همان نقطه‌ای که پیدایش کرده‌اید بگذارید بماند. اگر کتاب را خواندید شماره‌ای به تعداد خوانندگان اضافه کنید و با ذکر محل پایان مطالعه، در جایی رهایش کنید.» در همان صفحه دست‌خط سومین خواننده توجه‌ام را جلب کرد: «خواننده‌ی شماره‌ی سه در ترک‌بوکو». پس تا به حال سه نفر که همدیگر را نمی‌شناسند این کتاب را خوانده‌اند. طبق اطلاعات موجود در همان صفحه، خواننده‌ی اول کتاب را در استانبول و خواننده‌ی دوم در شهر بُدروم مطالعه‌ی آن را به پایان رسانده و رهایش کرده بود.

 برای این سنت جدید کتاب‌خوانی سایت اینترنتی‌ای هم راه‌اندازی شده تا علاقه‌مندان بتوانند با عضویت در آن به رهگیری کتاب‌هایی که رها کرده‌اند بپردازند. توصیه می‌کنم سری به سایت bookcrossing.com بزنید. طبق اطلاعات موجود در حال حاضر بیش از دومیلیون و ‌پانصدهزار جلد کتاب که اطلاعات‌شان در این سایت ثبت شده در حال گردش هستند. هدف گردانندگان سایت یادشده، تبدیل کردن دنیا به یک کتابخانه‌ی بزرگ است. از این به بعد اگر در کافه، در لابی هتل یا سالن انتظار سینما کتابی را پیدا کردید، تعجب نکنید؛ چون ممکن است با یک جلد «کتاب در گردش» روبرو شده باشید. بیایید ما هم از همین حالا شروع کنیم.

سایت  bookcrossing.com   برای این کار در نظر گرفته شده است که  کافیست سه مرحله را پی بگیرید:

با عضویت در این سایت و ثبت کتابی که می‎خواهید آن را جا بگذارید، یک کد منحصر به فرد برای آن کتاب دریافت می‎نمایید که این کد را بر روی کتاب می‎چسبانید. می‎توانید در بالای آن یک متن کوتاه هم قرار دهید و در مورد فرهنگ جا گذاشتن کتاب و کتاب در گردش توضیح مختصری بدهید.

بعد از لیبل زدن بر روی کتاب، وقت آن است تا کتاب را در مکانی جا بگذارید! بهتر است کتاب را با توجه به محتوایش در مکان مناسبی رها کنید. در رها کردن کتاب خلاق باشید تا دیگران برای خواندن آن کتاب جلب شوند. به یاد داشته باشید این کار به دیگران آموزش می‎دهد تا مثل شما خلاقانه‎تر کتاب را رها کنند!

بعد از آن هر کس با دیدن کتاب در مکانی که آن را جا گذاشته‎اید و خواندن توضیحات روی لیبل، باید کد آن را در این سایت وارد کند و بدین گونه شما میتوانید مسیر دست به دست شدن کتاب را پیگیری کنید.

توضیحات بالا در مورد معرفی این سایت بهانه‎ای است برای تشویق کردن خود و دیگران برای رها کردن کتاب‎های خوانده شده.اینکه متوجه شوید کتاب شما چند بار دست به دست شده طعم شیرینی را به این داستان می‎دهد؛ اما میتوان بدون استفاده از این سایت هم کتاب‎ها را در مکان مناسبی رها کرد و این فرهنگ را در کشور نهادینه کرد. پس بخوانید و رها کنید…

ولی بنده پیشنهاد سایت ایرانی  http://www.ketabemosafer.com/  را دارم  که تقریبا مشابه سایت قبلی مبیباشد 

منابع: http://fa.wikipedia.org/   -  http://www.kooleposhti.com/   -  http://bookcity.org/  

گردآونده : ایمان آل داود

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 535
برچسب ها :

تاريخ : شنبه 20 دی 1393 | 19:30 | نویسنده : i.A |

بنام خدا

به استحضار مي‌رساند؛ همچون سنوات تحصيلي گذشته؛ در نيسمال تحصيلي جاري نيز جشن دانش‌آموختگي دانشگاه به صورت سراسري و متمرکز در تاريخ  چهارشنبه 24 دي ماه 93 (کارشناسي ارشد و دکتري) و پنج شنبه 25 دي ماه 93 (مقطع کارشناسي) از ساعت 15 الي 17 در سالن اجتماعات مرکزي برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در اين مراسم جهت ثبت‌نام مي‌توانند به  سايت دانشگاه به آدرس : www.aut.ac.ir مراجعه نمايند.

 

 

روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميرکبير

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 481
برچسب ها :

تاريخ : دوشنبه 1 دی 1393 | 8:22 | نویسنده : i.A |